donderdag 23 juni 2011

Al bijna 4 jaar.....


Onze grote vent is alweer bijna 4 jaar.....
En zo mocht hij dus afgelopen dinsdag een middagje meedraaien op de basisschool bij ons in de wijk. Heerlijk dichtbij, 5 minuutjes lopen.
Juf Jet en Juf Bernadet zaten al op de kindjes te wachten in de kring.
 
Ligang z'n "vriend" Max (buurjongen in onzze straat) was blij verrast dat Ligang bij hem in de klas kwam zitten.
Zijn moeder en ik hadden dat niet verteld.
De jongens dus door de dolle heen.
Max heeft Ligang laten zien waar hij z'n jasje op mocht hangen en daarna snel terug in de kring, naast elkaar.
In eerste instantie mocht ik nog niet weg, maar na de 2de schoolbel gaf ik aan dat nu de mama's echt weg moesten.
Oke nog een kus en knuffel en ik mocht inderdaad gaan.
Vervolgens heeft meneer niet meer omgekeken en ging lekker in de klas zitten.

Om 3 uur stond ik dan voor het eerst buiten op het schoolplein te wachten op mijn mannetje.
Tussen al die andere moeders..... gek hoor, ik vond het zelfs spannend, alsof het mijn eerste schooldag was.
En daar kwam hij aan, met z'n eerste basisschool plakwerk.
"De weektaken". Ligang gaat naar een Dalton school en daar werken ze met dagkleuren.
Zo'n kalender met allemaal kleurtjes en een wasknijper-poppetje heeft hij geknutseld.
 
Als klap op de vuurpijl, mag hij volgende week nog een keer komen spelen,
meer voor de fun dan dat we achten dat hij het echt nodig heeft......

 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten