maandag 12 december 2011

China

Op dit moment krijgen kennissen van ons hun 3de adoptiewonder. Zij waren destijds samen met ons in China, zij voor hun 2de dochter en wij voor onze Ligang. Nu krijgen zij er een broertje en zoon bij. Helemaal geweldig !!!! Wij volgen hen via internet en hebben het mannetje al mogen bewonderen. Het is zo raar, dat die kinderen zich zo op hun gemak voelen bij een paar van die bleekneuzen, die niet te verstaan zijn en dan ook nog zo raar ruiken. We zaten het weekend achter de computer en keken samen naar onze voorstelfoto van Ligang
Ligang weet dat hij in China geboren is, maar beseft nog niet zo goed, dat wij daar niet bij waren. We lieten hem weer de foto zien en vertelde dat we deze foto als eerste kregen, toen wij gebeld waren met de vraag of wij voor dit mannetje wilden zorgen. Heel lief kwam hij tegen me aan liggen "Ik wilde ook zo graag bij jullie wonen"..... Heel vertederend, maar wat moet er in dat koppie omgaan........ Hij is goed gehecht aan ons, wat in bij adoptie een heel traject is. Zo gehecht dat hij z'n pleegmoeder niet herkent. Niet als z'n pleegmoeder, maar ook niet als een chinese dame. Hij zegt "dat ben jij toch mam" elke keer als hij die foto ziet. We leggen uit dat deze dame eerst een jaar voor hem gezorgd heeft, voordat wij hem mochten ophalen.... Maar dat is hij al snel weer vergeten... "JIJ bent mijn mama en niemand anders hoor"!!!!! En zo voelt dat ook....hij hoort bij ons, en bij niemand anders !!!

2 opmerkingen:

  1. mooi verhaal,kippenvel.....gr didi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bing zegt: Mijn papa en Mijn mama en dan met de nadruk op mijn...... zo lief. Dappere kinderen hebben wij!

    Fijne dagen en een geweldig mooi 2012 gewenst.

    groetjes Nadine

    BeantwoordenVerwijderen